Kindermaillot

Het Nederlandse bedrijf Oilily laat zich voor de collecties inspireren door de Nederlandse klederdracht. In de ontwerpen worden, net zoals in de 17de en 18de eeuw, sits in de kinderkleding. Het bedrukte katoen wordt nog steeds vanuit India geïmporteerd vanwege de daar gebruikte authentieke productiewijzen. De veelkleurige sitsen met bloem- en kasjmiermotieven worden gecombineerd met geruite stoffen, net als in de klederdracht.

Kindermaillot

1987 (najaar)

katoen

kinderkleding, kledingaccessoire, maillot