<span style="font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:small;">Een bekend thema van René Daniels is de tentoonstellingsruimte, die hij weergeeft als vlakken die samen de wanden vormen. Soms is het resultaat een duidelijk afgebakende een ruimte, waar ook schilderijen hangen. Soms doet de vorm meer denken aan een strikje. Dit terugkerende motief krijgt door het woordspel in de titels steeds een andere duiding. In dit geval vormt het schilderij zelf, met de zeven ingeschilderde schilderijen, de tentoonstelling. [tekst 2023]</span>
Een bekend thema van René Daniels is de tentoonstellingsruimte, die hij weergeeft als vlakken die samen de wanden vormen. Soms is het resultaat een duidelijk afgebakende een ruimte, waar ook schilderijen hangen. Soms doet de vorm meer denken aan een strikje. Dit terugkerende motief krijgt door het woordspel in de titels steeds een andere duiding. In dit geval vormt het schilderij zelf, met de zeven ingeschilderde schilderijen, de tentoonstelling. [tekst 2023]
signatuur en datering achterzijde op doek r.b. (met verf): RD '85
Opmerkingen
Het schilderij zelf en zeven in het schilderij geschilderde werken vormden de tentoonstelling "Acht schilderijen over ondergronds verzet".
Documentatie
"Contour" : een momentopname van de Nederlandse beeldende kunst, cat. Piet Cleveringa ... [et al.]. [inl. Janneke Wesseling], (Delft, 1986), p. 27, met afb.
Veiling hedendaagse Nederlandse kunst t.b.v. Amnesty International, 1986-06-08, (Amsterdam, 1986-06-08), cat. nr. 24a, met afb.
Tentoonstellingen
25 or 30 Years Gallery, part I, Galerie Paul Andriesse, Amsterdam, 2009 - 2010
René Daniëls, Domaine de Kerguéhennec, Centre d'Art Contemporain, Bignan, 2006
Samenscholing van werken uit de collectie van het Centraal Museum, Centraal Museum, Utrecht, 2003
Duurzame url
Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: