Damesensemble bestaande uit blouse en rok

Frits Klaarenbeek (Soap Studio) liet zich inspireren door deze indigo batikstoffen en maakte hiervan een kledingset voor dames en een set voor heren. De damesset bestaat uit een lange blouse met een opstaand boordje en een zouavenbroek waarbij het kruis op enkelhoogte zit. De herenset bestaat uit een blouse, een jasje en een bandplooibroek. De gebruikte batikstof komt uit Italië maar doet erg denken aan de Dutch Wax stoffen, die weer heel Afrikaans overkomen, maar in Nederland worden geproduceerd. De in Nederland mechanisch vervaardigde batikstoffen vonden geen interesse bij de Indonesische bevolking. In Afrika zijn de stoffen sinds jaar en dag razend populair.

Damesensemble bestaande uit blouse en rok

Frits Klaarenbeek (ontwerper) (Leerdam 1947)

1986 (voorjaar)

katoen