Herenkamerjas

Deze bijzondere kamerjas, ook wel ‘Japonsche rock’ genoemd, heeft een verrassend, ‘Westers’ model met apart ingezette mouwen, in tegenstelling tot de meer traditionele kamerjassen in kimonomodel, zoals de Japonsche rock die ook hier in de zaal te zien is. Het veelkleurige dessin van asymmetrische , florale motieven verraadt dat het om een kostbare, sitsen stof gaat. Bij het beschilderen is al rekening gehouden met de sluiting, mouwknopen en de zakken. Wie goed kijkt, ziet dat er is gesmokkeld en dat de zakkleppen niet helemaal op de juiste plek zitten. Bij het openslaan volgt een volgende verrassing: een tweede set voorpanden is als vest ingenaaid. De voering is van rood gestreept linnen.

1/18

Herenkamerjas

bedrukt katoen, linnen, hout; sits verftechiek

herenkleding, verkleedkleding, jas, kamerjas