Ledikant “Lit en bateau”

Ledikant “Lit en bateau”

mahonie- en vurenhout, ijzer, jute, matrassentijk

meubel, ledikant, bed, matras

legaat 1968

hoogte (bed) 105 cm

breedte (bed) 105 cm

diepte (bed) 200 cm

hoogte (matras) 25 cm

breedte (matras) 93 cm

diepte (matras) 170 cm

• geen :

Fysieke beschrijving

Het bed is opgebouwd uit twee zijden een hoofd en een voeteneind. Hierin valt het matras, die op grenen riggels valt die tegen de binnenkant van de zijden en twee einden zijn gelijmd. De twee einden zijn opgebouwd uit onderdelen die door met zichtbare toognagels met elkaar zijn verbonden en onderdelen die zijn gelijmd en panelen die met een messing- en groef in elkaar vallen. De zijden zijn opgebouwd uit op elkaar gelijmde onderdelen. De zijden en einden worden door in totaal vier ledikantschroeven met elkaar verbonden.

• Jaarverslag 1968 : Centraal Museum, Utrecht, de directrice van het Centraal Museum Maria Elisabeth Houtzager, (Utrecht, 1969), pp. 9-10