Hoe verbeelden kunstenaars van toen en nu de menselijke emotie? In Double Act treffen videokunst en zeventiende-eeuwse schilderijen elkaar in een tentoonstelling die onderzoekt wat het betekent om mens te zijn. Dat maakt waarschijnlijk wat vragen in je los, die de gemoederen ook na je tentoonstellingsbezoek bezig houden. Daarom organiseert het Centraal Museum samen met The School of Life begin januari een nabeschouwing op Double Act. Hierin reflecteren we samen met sprekers uit binnen- en buitenland op de thema's en de kunstwerken uit de tentoonstelling.

Programma 3 januari

• Thematische verdieping door Bart Rutten over de totstandkoming van Double Act
  • Exclusief interview met Pipilotti Rist door Bart Rutten (eerder opgenomen)
  • Externe experts Patrick van Rossem spreekt over kunstbeleving
  • Publieksvragen aan Patrick en Bart onder leiding Laurens Knoop

Programma 10 januari

• Opening door Bart Rutten over de beroemde (video)kunstenaars en hun werken
  • Exclusief interview met Marina Abramović door Bart Rutten (eerder opgenomen)
  • Manique Hendricks over emoties in hedendaagse kunst in relatie tot oude meesters
  • Publieksvragen aan Manique Hendriks en Bart Rutten onder leiding Laurens Knoop

Over The School of Life

The School of Life gebruikt de kracht van cultuur om je te helpen met het leven. Je duikt de kunst, filosofie en geesteswetenschappen in op zoek naar bronnen die nu van waarde zijn voor de vragen waar jij mee worstelt. Want dat je soms wel wat troost of hoop kunt gebruiken, hulp nodig hebt om je gevoelens te begrijpen, of inzicht wil in hoe anderen in de wereld staan, wisten grote kunstenaars en denkers als geen ander.

Data 3 en 10 januari
Tijd 19.30-21.00 uur
Locatie Online
Prijs €19 voor twee avonden