Een tentoonstelling over de totstandkoming van de Uithof.
De Uithof is een van oorsprong landelijk gebied ten oosten van de gemeente Utrecht, waar vanaf 1962 de Universiteit Utrecht gebouwen voor onderwijs, onderzoek en studentenhuisvesting neerzet. Ook het Universitair Medisch Centrum Utrecht en enkele faculteiten van de Hogeschool Utrecht verhuisden naar de Uithof.
In de jaren 80 van de 20e eeuw werd een stedenbouwkundig plan voor het gebied ontwikkeld. Architecten als Wiel Arets, Ben van Berkel, Erick van Egeraat, Willem Jan Neutelings en Rem Koolhaas hebben diverse gebouwen ontworpen.
In 2011 werd het gebied omgedoopt tot Utrecht Science Park.

Curatoren waren Siebe Tettero en Aryan Sikkema (bouwmeester van de Universiteit Utrecht).

• Waanwijsheid van de geplande stad : architectuur van De Uithof : gids = The pedantry of planning architecture : architecture in De Uithof : guide, samengest. door = comp. by Aryan Sikkema, Stichting Utrecht Biënnale ([Utrecht], 2005), 2 kat. ([16, 16] p.)

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.9D31287A-744A-4E3E-AC18-BFF99894246D