De tekeningencollectie van het Nationaalmuseum te Stockholm is wereldberoemd. Het bevat werken van Italiaanse meesters zoals Rafaël, Guercino, Pontormo en Salvator Rosa, maar ook van Franse kunstenaars zoals de classisist Nicolaas Poussin en de schilder Claude Lorrain. Ook Lucas van Leijden en Hendrik Golzius, Hollandse meesters van de Gouden Eeuw, zijn vertegenwoordigd. Een bijzondere selectie van 30 van de mooiste werken van deze en andere beroemdheden was tijdens de Tekeningenzomer in 2004 te zien in de tentoonstelling 'Van Rafael tot Poussin'.

• Meestertekeningen, door Robbert Roos, (Kunstbeeld, 28, 6, juni 2004), 36 - 39

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.578C9CE5-440D-4F8F-91E5-4A604CE3C7C8