Ieder half jaar, in april en november, nodigt het Centraal Museum een groep bewoners uit de stad Utrecht uit om vanuit een actueel of maatschappelijk thema een bespiegeling op de collectie te geven.

Omdat in 2016 de 1700ste geboortedag van Sint Maarten groots gevierd wordt, vroeg het museum aan elf leden van de Domkerk een werk te kiezen uit de collectie opstelling De Wereld van Utrecht. Een werk dat voor hen de waarden van Sint Maarten in zicht draagt. De Domkerk is gewijd aan Sint Maarten, en onder andere de predikant Ds. Netty de Jong – Dorland heeft een werk uitgekozen. Elf lampionnen belichten de keuzes uit de collectie en de motivatie van deze groep Utrechters. Vormgeefster Lotte van Laatum maakte deze lampionnen volgens een traditionele techniek van wilgentenen en vloeipapier.

In welke werken vindt u de waarden van Sint Maarten terug?

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.DE2FDE50-079C-4A23-8107-406ACA9AB04C