Ieder half jaar vraagt het Centraal Museum een groep bewoners uit de stad te reflecteren op de collectie. Dit keer staat de smaak van de Utrechter centraal. Wat vindt u bijzonder aan de collectie van het Centraal Museum? Aan welk werk heeft u herinneringen? Welk werk roept een reactie bij u op? Naar welk werk bleef u langer kijken?

In bijeenkomsten met kleine groepjes onderzoeken we deze vragen en verwerken we de antwoorden in de nieuwe collectieopstelling die in 2022 te zien zal zijn.

'Ondertussen in Utrecht: De smaak van de stad'  is te zien van 11 december 2020 t/m 16 april 2021 in Expo 5.

Meedoen

U kunt meedoen aan dit onderzoek door het formulier in Expo 5 in te vullen. Als u lid bent van een vereniging, belangenorganisatie, of op een andere manier deel uitmaakt van een groep actieve bewoners uit de stad, kunt u zich ook met deze groep opgeven voor het onderzoek. Stuur een mail naar desmaakvanutrecht@centraalmuseum.nl en wij nemen contact met u op!

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien