Jiri Georg Dokoupil (1954) is een Tsjechisch beeldend kunstenaar die woont en werkt in Berlijn, Madrid, Praag, Rio de Janeiro en op Tenerife. Hij maakte deel uit van de kunstenaarsbewegingen Mülheimer Freiheit en Jungen Wilden.
In de periode 1981-1994 nam Dokoupil vrijwel jaarlijks aan een of meerdere tentoonstellingen in Nederland deel.
De overzichtstentoonstelling van 70 schildlerijen en enkele sculpturen in het Centraal Museum in 2002 was de eerste na een periode van stilte, althans in Nederland.

• Dokoupil : foto's/beeldmateriaal, (2002)
  • Elke wolk is een weg = every cloud is a way : Jiri Georg Dokoupil., red. = ed. Marja Bosma. auteurs = authors Marja Bosma, Dirk van Weelden, Koos Dalstra. [voorwolk = forecloud Sjarel Ex, Marja Bosma], Centraal Museum (Utrecht, 2002), 208 p.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.67FB596F-F7E0-41AB-96D6-A96ABCE58795