"De directie van het Centraal Museum laat geen middel onaangewend, om een bezoek aan ons Museum tot een attractie te maken, en zij weet steeds nieuwe middelen te vinden om tijdens de feestdagen aan het museum een speciale artistieke aantrekkelijkheid te verbinden." Zo opende het Utrechtsch Dagblad van 7 april 1928 het artikel over een "buitengewone tentoonstelling" van Hollandse meesters die omstreeks 1860 geboren waren. Het ging om de schilders Tholen, Karsen, Breitner, Is. Israëls, Voerman en Verster. Elke schilder had een eigen zaal gekregen; voor het werk van Willem Tholen moest zelfs een extra wand gereserveerd worden.

De tentoonstelling was te zien van Pasen tot Pinksteren.

• Groep-tentoonstelling werken van Tholen, Karsen, Breitner, Is. Israëls, Voerman en Verster, Utrechtsche Museum-vereeniging voor Hedendaagsche Kunst (Utrecht, 1928), [5] bl.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.EDC5C37E-9384-4409-8181-518B1426E55E