Het Centraal Museum Utrecht toonde in 2007 in samenwerking met Galerie Jas werk van Gerard van Rooy.

Gerard van Rooy (1938–2006)
Graficus Gerard van Rooy speelde vanaf de vroege jaren zestig een rol in het Utrechtse kunstleven. Zo sloot hij zich in 1961 aan bij het Amersfoortse Kunstenaarsgenootschap, dat tentoonstellingen organiseerde in het tentoonstellingsgebouw ‘De Zonnehof’. In 1962 kwam hij via de Utrechtse etser Charles Donker in contact met de schrijver, graficus en tekenaar William (later Dirkje) Kuik. Van Rooy sloot zich via hem aan bij het grafisch genootschap ‘De Luis’, waarmee hij vanaf de late jaren zestig regelmatig exposeerde in binnen- en buitenland. Gedurende zijn leven ontwikkelde Van Rooy een ingetogen en poëtische stijl en een zeer geperfectioneerde techniek die hem tot een belangrijke kunstenaar maken.

Zie ook www.gerardvanrooy.nl.

• Gerard van Rooy : etser 1938-2006, onder red. van Inemie Gerards-Nelissen, Optima (Vianen, 2007), 193 p.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.A349C3A8-5AFF-49A0-BE15-9C3B5514A3A1