Ter gelegenheid van nijntje’s 65e verjaardag presenteert het Centraal Museum 86 pluchen nijntjes in een nieuw jasje. Deze nijntjes zijn ontworpen door mode-studenten uit Utrecht, Nottingham, Hong Kong, Milaan en Mexico, op uitnodiging van Mercis bv, die wereldwijd de rechten op Bruna’s werk beheert.

Nijntje 65 jaar-15.jpgNijntje 65 jaar-16.jpgNijntje 65 jaar-17.jpgNijntje 65 jaar-4.jpg

De studenten lieten zich voor hun ontwerpen inspireren door het veelzijdige oeuvre van de Utrechtse tekenaar en grafisch ontwerper Dick Bruna. De 86 nijntjes worden gepresenteerd op een museale catwalk in het Utrecht Lokaal van het museum, dat speciaal gewijd is aan presentaties die verbonden zijn met de stad.

Bekijk hieronder hoe studenten van het Istituto Europeo di Design in Milaan te werk gingen voor de tentoonstelling.

Studenten van internationale mode-academies ontwerpen nieuwe nijntjes.

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.3A5A2904-C44D-49EB-87BC-E07550853568