Het Centraal Museum ontvangt een grote schenking van vijf schilderijen en een serie van drie tekeningen van de internationaal bekende kunstenaar Miriam Cahn (1949). De werken van Cahn zullen voor het eerst getoond worden in de nieuwe collectiepresentatie die het museum in 2023 opent.

Artistiek directeur Bart Rutten: ‘Met het werk van Miriam Cahn voegen we een kunstenaar van internationale allure toe aan onze collectie hedendaagse kunst. De werken tonen de gelaagdheid in het oeuvre van Cahn en ik kan niet wachten om ze te laten zien in de nieuwe collectiepresentatie.’

Het Centraal Museum ontvangt de werken L.I.S. Stolze ♀ (1989), o.t. (tier/bl.arb.) (1997), Am Strand (2017), Gefahr! (2018), Mutterfreude (2021) en Sogenannt Mütterlich (2021).