2017 was wederom een jaar waarin het Centraal Museum records mocht verbreken. Dat is mede te danken aan het Van Mondriaan tot Dutch Design jaar, ook wel het ‘De Stijl-jaar’ genoemd. Hierdoor was er veel aandacht en bezoek voor het Rietveld Schröderhuis en onze tentoonstellingen Rietvelds Meesterwerk, Vroeg Droog en Bye Bye De Stijl, de laatste met signatuur van een nieuwe artistiek directeur Bart Rutten. Verder zorgden tentoonstellingen als Uit de mode en De wereld van Pyke Koch ervoor dat we afgelopen jaar 319.000 bezoekers mochten ontvangen.

Ook in 2017 wisten vele kinderen en volwassenen uit binnen- en buitenland de weg naar het nijntje museum te vinden. Mede dankzij het museale belang voor kinderen kreeg het museum een nominatie voor Children’s museum of the year.

Lees het jaarverslag 2017