Het Rietveld Schröderhuis krijgt een nieuwe sponsor. De overeenkomst met asset manager DMFCO werd gisteren feestelijk bekend gemaakt in het museumcafé. Daarnaast gaat ook MUNT Hypotheken, label van DMFCO, het Centraal Museum en het nijntje museum voor een jaar bijstaan.

“Wij willen graag met twee voeten in de maatschappij staan en zichtbaar zijn.”, stelt Jeroen Looman, directeur van DMFCO. Artistiek directeur Bart Rutten: “Kunst en cultuur kunnen niet zonder samenwerking. Het gedachtegoed en werk van Rietveld is van enorm belang geweest voor de ontwikkeling van vormgeving en architectuur en het is prachtig dat DMFCO wil bijdragen aan het behouden van dit erfgoed voor de toekomst.”

DMFCO is een asset manager die institutionele beleggers toegang biedt tot de Nederlandse woninghypotheekmarkt. Het label MUNT Hypotheken is een onafhankelijke Nederlandse hypotheekaanbieder. De geldverstrekker verzorgt hypotheken met geld van pensioenfondsen en institutionele beleggers.

Foto: Marco Grob, zakelijk directeur Centraal Museum, overhandigt een cadeau aan Carlijn Visser van DMFCO/Munt Hypotheken.