Geïnspireerd door de thematiek van de tentoonstelling De ommuurde stad In het Centraal Museum zijn Dico (18) en Amber (18), BOKSmembers van BOKS Jongeren Cultuurhuis aan de slag gegaan met het maken van hun nummer 'Muren'. De inspiratie haalden zij uit het Centraal Museum, de actualiteiten en hun ervaringen. Ze zijn begeleid in hun proces door hun BOKS Cultuurcoaches Zakaria en Zeki en artiest Jermain Bridgewater, wat resulteerde in een aanstekelijk nummer met passende videoclip, geschoten in een voor publiek gesloten Centraal Museum. De video is te bekijken via YouTube:

Door de ogen van twee jonge artiesten via BOKS Jongeren Cultuurhuis worden we nog even teruggenomen naar de tentoonstelling met een frisse blik op wat de letterlijke en figuurlijke muren om ons heen kunnen betekenen.

Het Centraal Museum koppelt graag jongeren aan het museum op een manier die goed bij hen past. Dico en Amber vertalen de thematiek van letterlijke en figuurlijke muren dan ook uiterst gevoelig, actueel en met een sound die vraagt om gedraaid te worden. Hierdoor wekken zij de nieuwsgierigheid bij andere jongeren voor het thema, het Centraal Museum en de verhalen die daar verteld worden.

Beeld header: Lize Kraan.