Het Centraal Museum is dit jaar een grootse samenwerking aangegaan met Le Guess Who?, een jaarlijks muziekfestival in Utrecht dat zich met name richt op het presenteren van nieuwe bands. Dit jaar vindt het festival plaats van 8 tot en met 11 november. De samenwerking bestaat uit verschillende onderdelen en uit zich op een drietal locaties in de stad.

Speciaal voor de tentoonstelling De Line Up schreef de Colombiaanse producer Lucrecia Dalt een soundtrack voor de tentoonstelling. Tussen 8 en 11 november kun je in het Centraal Museum deze sountrack beluisteren. Lees hier verder.

In de Nicolaïkerk is de bijzondere muziekinstallatie Black Chords van Saâdane Afif te bewonderen. Black Chords bestaat uit dertien elektrische gitaren en dertien versterkers die mechanisch een akkoordprogressie spelen. De installatie reageert op bezoekers en brengt zo muziek ten gehore. Lees hier verder.

Tot slot worden gedurende het festival in TivoliVredenburg twee animaties vertoond van Robbie Cornelissen, gastcurator van De Line Up. Lees hier verder.