Door de lockdown moest De ommuurde stad. Geschiedenis van een stadsverdediging helaas vervroegd sluiten. Maar speciaal voor ons publiek dat de tentoonstelling nog wilde zien, lezers van het boek en andere fans van de tentoonstelling, hebben we de tentoonstelling ook online inzichtelijk gemaakt door middel van een 360º-tour.

Het werkt net als een echte tentoonstelling: in de 360º-tour loop je digitaal rond door de ruimte, kun je allerlei werken uit de tentoonstelling bekijken en teksten lezen over deze werken. Klik op het beeld hieronder of hier om hem te bekijken via Matterport.

Meer op zoek naar een persoonlijke rondleiding? Bekijk dan de video van conservator stadsgeschiedenis en samensteller van de tentoonstelling René de Kam:

Wil je het museum steunen in deze tijd? Dat kan heel makkelijk met een Tikkie. Je kunt natuurlijk ook voor slechts 50 euro Vriend worden! Met je gift - groot of klein - kunnen we je blijven inspireren met kunst en cultuur. Momenteel online, hopelijk straks weer op zaal.

Doneer (Tikkie)

De 360º-tour is opgezet in samenwerking met Maia Kenney en Simon Dirks.