We zijn blij en trots dat het museum een van de drie finalisten is voor de VriendenLoterij Museumprijs 2022. Van 7 november tot en met 27 november kun je op ons stemmen via museumprijs.nl. Als we winnen, ontvangen we een geldbedrag van 100.000 euro.

Volgend jaar opent het Centraal Museum een nieuwe collectie-opstelling. Als onderdeel daarvan is het onze droom om met het prijzengeld het Utrechtse Schip in een nieuw jasje te steken, zodat ook toekomstige generaties dit bijzondere vaartuig kunnen blijven bewonderen.

De VriendenLoterij Museumprijs heeft ieder jaar een ander thema. Dit jaar staat de prijs in het teken van ‘het museum als beste buur’. Het Centraal Museum werd na een zorgvuldige selectie door de vakjury van het Prins Bernhard Cultuurfonds genomineerd vanwege buurtprojecten als De Wijk Centraal en de Stadsredactie, waarin actief wordt
samengewerkt met buurtbewoners uit heel Utrecht.

Stemmen

Stemmen op het Centraal Museum kan nog tot en met 27 november via museumprijs.nl.