Afgelopen weekend was het Centraal Museum te vinden op het festival Lowlands. Geïnspireerd op de tentoonstelling Jan Taminiau: Reflections konden festivalgangers vier keer per dag een workshop technisch borduren volgen, waarbij de plattegrond van Lowlands werd geborduurd. Bovendien konden bezoekers zich uitleven op borduren met afvalmaterialen van het festivalterrein. De workshops werden verzorgd door Desirée Hammen.

Zondag 19 augustus werd het resultaat van de workshops gepresenteerd. Het hele weekend hebben festivalgangers hard gewerkt aan de geborduurde plattegrond van Lowlands, die door bijzondere materialen zelfs was verrijkt met glow-in-the-dark-effecten. Marco Grob, zakelijk directeur van het Centraal Museum, overhandigde de plattegrond aan festivaldirecteur Eric van Eerdenburg.

Marco Grob: "Fantastisch op deze manier een andere doelgroep bij het museum te betrekken. Ik was zeer aangenaam verrast hoeveel Lowland-bezoekers de tijd namen om gezamenlijk aan dit borduurkunstwerk te werken. En ik ben ook trots op ons Centraal Museum-team én Desiree Hammen en Lya Perfors die deze workshops enthousiast begeleidden en zoveel deelnemers wisten te enthousiasmeren. Eric was erg blij met het resultaat en gaf aan dat het een speciale plek krijgt op het kantoor van Lowlands."