Vragen over de tentoonstelling Utrecht, Caravaggio en Europa

Mag ik alleen tijdens het tijdsblok de tentoonstelling bezoeken?

Nee, het door u gekozen tijdsblok is uw binnenkomsttijd voor de tentoonstelling, niet de duur van het tentoonstellingsbezoek. Met een ticket heeft u de hele dag toegang tot de rest van het museum.

Is mijn ticket voor Utrecht Caravaggio en Europa geldig voor het gehele museum?

Ja, uw ticket geeft op de door u geselecteerde datum toegang tot het gehele Centraal Museum.

Waarom betaal ik € 6 toeslag voor Utrecht Caravaggio en Europa?

Dit is een grote tentoonstelling. Er zitten ruim zestig bruiklenen in de tentoonstelling, waarvan 45 nog nooit in Nederland zijn geweest. Omdat dit ook hoge transport- en verzekeringskosten meebrengt, vragen wij een tegemoetkoming van onze bezoekers.

Kan ik met mijn leerlingen of studenten de tentoonstelling bezoeken?

Lees hier meer over boekingen van schoolbezoeken. Of neem contact op via rondleidingen@centraalmuseum.nl.


Vragen over tickets Utrecht, Caravaggio en Europa

Kan ik aan de kassa van het museum een ticket kopen?

Voor elk tijdsblok is een beperkt aantal kaarten aan de kassa te koop, we kunnen niet garanderen dat er nog genoeg kaarten zijn voor het door u gewenste tijdsblok. We adviseren iedereen online een ticket te kopen.

Hoe bestel ik tickets?


1. Ga naar de ticketshop
2. Kies een datum.
2. Kies een tijdsblok.
3. Kies een ticketsoort.
4. Vul uw gegevens in en kies een betaalmethode.
5. Na betaling worden de tickets in pdf-vorm naar uw emailadres verstuurd.
6. Print uw ticket(s) uit en neem deze mee naar het museum. Het is ook mogelijk om de barcode van uw e-ticket via uw smartphone te laten scannen.
6. Neem uw eventuele kortingspas altijd mee, hier wordt om gevraagd wanneer u uw ticket laat scannen.
7. Ontvangt u uw tickets niet binnen 2 uur na betaling, controleer dan of de betaling is afgeschreven en of de tickets niet per ongeluk in uw spamfilter zijn terechtgekomen. U kunt een mail sturen naar info@centraalmuseum.nl.

Kan ik telefonisch tickets bestellen?

Nee, het is niet mogelijk om telefonisch tickets te bestellen.

Wat als het niet lukt online tickets te bestellen?

Lukt het u niet online uw ticket(s) te bestellen, probeer het dan op een later moment nog eens. Indien er nog tickets beschikbaar zijn, kunt u deze bij de kassa kopen.

Kan ik mijn tickets na aankoop restitueren of omruilen?

Aangeschafte tickets kunnen niet worden gerestitueerd en/of omgeruild.

Ik heb een Museumkaart. Moet ik ook online reserveren?

Ja, u betaalt namelijk ook een toeslag van € 6,00. Om verzekerd te zijn van toegang op de gewenste dag en tijd dient u ook met een Museumkaart te vooraf een ticket te kopen.

Kan ik online tickets kopen voor een groep?

Nee, neem voor de mogelijkheden contact op met rondleidingen@centraalmuseum.nl. Of bekijk hier de mogelijkheden.

Algemene vragen

Openingstijden

Reguliere openingstijden vind u hier.
Tijdens Utrecht, Caravaggio en Europa zijn de openingstijden verruimd. Lees er hier meer over.

Is het museum geopend tijdens feestdagen?

Het museum is geopend op tweede kerstdag. Op 24 december en 31 december is het museum om 16:00 uur gesloten.
Gesloten: eerste kerstdag en nieuwjaarsdag

Ik kom voor de vaste collectie, niet voor Utrecht, Caravaggio en Europa?

Dit kan gewoon. We verkopen aparte kaarten zonder toeslag zowel online als aan de kassa.

Is er Wifi?

U kunt gratis gebruikmaken van wifi in het hele museum en in het café.
Kies netwerk: CMU-Publiek
Wachtwoord: centraalmuseum (geen hoofdletters)

Mag ik foto's maken?

Het is toegestaan om foto's te maken, zonder flits en zonder selfiestick.

Wat doet het Centraal Museum met mijn persoonsgegevens?

Wij gebruiken uw e-mailadres om uw ticket(s) toe te sturen.
Als u zich heeft aangemeld voor de nieuwsbrief, wordt u hiervoor ingeschreven. U kunt zich op elk gewenst moment weer afmelden.