Vanaf 1930 maakte Dick Ket bijna alleen nog stillevens en (zelf)portretten. De stillevens zijn meestal weergegeven in een afgeplat perspectief en de composities zijn geometrisch geordend. Die aan het kubisme ontleende principes combineerde Ket met een nauwgezette stofuitdrukking van de objecten.
1/2
Vanaf 1930 maakte Dick Ket bijna alleen nog stillevens en (zelf)portretten. De stillevens zijn meestal weergegeven in een afgeplat perspectief en de composities zijn geometrisch geordend. Die aan het kubisme ontleende principes combineerde Ket met een nauwgezette stofuitdrukking van de objecten.
signatuur en datering r.o. (met verf): DKET.//1930
opschrift en signatuur achterzijde, op spieraam links (met verf): STILLEVEN // D. Ket // Bennekom // Strooijweg 37
opschrift onderkant lijst (met zwarte verf): Dick Ket viool
Documentatie
"Kijk maar, er staat niet wat er staat", (Utrecht, 1976), p. 3, met afb.
(((((, cat. nr. 67. p. 147; p. 67 afb.
Daubigny, Van Doesburg, Daniëls ... en 88 andere hoogtepunten uit de collectie moderne kunst van het Centraal Museum, Carel Blotkamp, (Utrecht, 1987), cat. nr. 56, pp. 126-127, met afb.
Tentoonstellingen
De serene blik: Floris Verster, Jan Mankes, Dick Ket en Henk Helmantel, MORE Museum voor Modern Realisme, 2018
Dick Ket. De martelaar van het marterhaar, Museum voor Moderne Kunst Arnhem, Arnhem, 2001 - 2002
Dick Ket 1902-1940, Musée des Beaux-Arts, Valenciennes, Valenciennes, 1996
Duurzame url
Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: