Lange bordeaux rode japon met geplisseerde rok met ketting

<SPAN lang=N> <P dir=ltr align=left>De lange bordeauxrode geplisseerde japon is door Mattijs van Bergen verrijkt met een decoratieve ketting van edelsteen. Net zoals alle sieraden in zijn collectie, is deze gemaakt door de moeder van de ontwerper, Anneke van Bergen. De stijlvolle japon is ontworpen voor de najaarscollectie van 2014 Complementair. Voor deze collectie liet de ontwerper zich inspireren door kunstenaar Vincent van Gogh. De collectie met rijke materialen is een veel gevierde collectie onder mode-critici. In 2019 schonk hij enkele topstukken aan het Centraal Museum, waaronder deze japon. Hoewel Van Bergen alleen ontwerpt voor vrouwen, komt zijn inspiratie uit verschillende hoeken. "Of ik nu kostuums ontwerp, of kleding voor alledag of een feest, je werkt toe naar het karakter van iemand. En of je iets maakt voor koningin Máxima of het toneelstuk Amadeus, het is allebei mooi om te doen," aldus de ontwerper.</P></SPAN>

1/4

Lange bordeaux rode japon met geplisseerde rok met ketting

Mattijs van Bergen (Beuningen 1980)

Anneke van Bergen (Zeeland 1946)

2014 (Complementair collectie najaar/winter 2014)

wol; acryl; polyester; zijde; edelsteen

35265/001-002

dameskleding, japon, ketting

schenking 2019 (schenking van Mattijs van Bergen)

hoogte 160 cm

taille 70 cm

Fysieke beschrijving

Lange bordeaux rode japon met geplisseerde rok met ketting.

Opmerkingen

001: kostuumdepot 2 002: metaaldepot