Jurk

Niels Klavers en Astrid van Engelen die samen het ontwerpersduo Klavers van Engelen vormen, worden wel ‘de architecten van de mode’ genoemd. In 1998 maakte Niels Klavers naam met zijn experimentele en conceptuele collecties, zoals Show me your second face (1998) en Ceci n'est pas un pantalon (2000/2001). In de eerste collecties stond niet zozeer draagbaarheid als wel het onderzoek naar de vorm van specifieke kledingstukken centraal. De meer recente ontwerpen zijn draagbaarder geworden, maar de signatuur is gebleven: technisch geraffineerd, eigenzinnig, avantgardistisch en elegant.

Jurk

2010 2009 (Collectie winter)

zijde, satijn

dameskleding, jurk