Kunst hoeft niet mooi of duur te zijn, maar kan via materiaal, kleur en vorm iets vertellen. Door materiaal anders in te zetten, verandert de manier waarop je naar voorwerpen kunt kijken. Dat doet kunstenaar Jessica Stockholder ook, zoals je kunt zien in haar tentoonstelling in het Centraal Museum. De speelse en uitbundige tentoonstelling is zeer aantrekkelijk voor jonge bezoekers. Kunsthistoricus Miwon Kwon noemt haar werk “messy and funky, almost out of control”.

Workshops in het paviljoen

In de museumtuin verrijst een monumentaal paviljoen. Het maakt deel uit van het project Zo binnen zo buiten, waarbij elke zomer een presentatie in de tuin plaats vindt die geïnspireerd is op de tentoonstelling binnen.

Dit modulaire paviljoen is het resultaat van een intensieve samenwerking met de HKU (Fine Art en Fine art and design in education), ontworpen en gebouwd door beeldend kunstenaar Jonas Wijtenburg in samenwerking met Frank Koolen. Bekijk Stockholders kunst in de tentoonstelling en ga daarna in het paviljoen zélf aan de slag met allerlei materialen. De hele zomer kun je meedoen aan workshops, onder aanvoering en begeleiding van studenten van de HKU.

Studenten van de HKU ontwikkelden speciaal voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar drie verschillende workshops. De eerste workshop wordt gegeven in de periode 6 juni tot en met 30 juni. Hierin gaan kinderen aan de slag met alledaagse gebruiksvoorwerpen om te veranderen in kunstwerken. De invulling van workshop 2 en 3 wordt later bekend gemaakt.

Er zijn drie workshopperiodes:

• Vrijdag 7 juni t/m zondag 30 juni
  • Donderdag 11 juli t/m zondag 4 augustus
  • Donderdag 15 augustus t/m zondag 1 september

Het paviljoen is open van 12.00 - 17.00 uur. De workshops starten om 13.00 en 15.00 uur. Er zijn 15 plekken per workshop. Aanmelden wordt aanbevolen. Bij slecht weer en bij temperaturen boven de 30 graden gaat de workshop niet door. Wel kun je, met de familieroute-tas, naar de tentoonstelling Jessica Stockholder: Stuff Matters

Data Donderdag tot en met zondag
Workshoptijden 13.00 - 14.00 uur en 15.00 - 16.00 uur
Locatie Museumtuin (ingang via Museumcafé)
Voor wie kinderen 6 t/m 12 jaar; ouders/begeleiders ook welkom
Aantal max. 15 per workshop
Tarief

Workshop gratis, tentoonstellingsbezoek volgens reguliere tarieven