Op zaterdag 12 oktober vieren we de Nacht van de Utrechtse Geschiedenis. Duik in het verleden van Utrecht tijdens een boordevol avond- en nachtprogramma met lezingen, talkshows, (VR) tours, muziek, exposities, theater en debat.

Het thema van deze editie is Zij Hij Wij. Vrouwen hebben altijd zo’n vijftig procent van de wereldbevolking uitgemaakt. Toch weten we vooral de namen van mannen uit het verleden. Als we de vrouwen niet kennen, hoe kunnen we de wereld om ons heen dan begrijpen? Tijdens de Nacht gaan we op zoek naar alternatieve visies op bestaande verhalen en presenteren we de nieuwste inzichten over de geschiedenis van de stad.

Programma Centraal Museum

18.00 tot 18.30 uur: Auditorium Inleiding op ‘Dromen in beton’ door conservator René de Kam
18.30 tot 20.00 uur: Bezoek tentoonstelling Dromen in Beton
20.00 tot 23.00 uur: Pecha Kucha

Nacht van de Utrechtse Geschiedenis - Logo Rood.png

12 oktober 2019

18:00 tot 23:00 uur

Tickets U kunt tickets kopen via de website van Nacht van de Utrechtse Geschiedenis.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien