Het Centraal Museum is open op Tweede Kerstdag! Kom gezellig langs en laat je inspireren door onze huidige tentoonstellingen en bekijk aansluitend gratis de film Monobloc - Hoe een plastic stoel de wereld veroverde.

Over de film

De plastic Monobloc stoel. Wie kent hem niet? Het is het best verkochte meubelsteuk ooit. Van de sloppenwijken van Brazilië en de mega steden van India tot de velden en savannes van Oeganda. Hoe heeft deze 'lelijke' stoel de wereld veroverd en waarom? In deze documentaire gaat de bekroonde Duitse filmmaker Hauke Wendler op reis om het wereldwijde succes van deze stoel te onderzoeken.

Credit: PIER 53 Filmproduktion by Hauke Wendler in co-production with NDR / Boris Mahlau

PRAKTISCHE INFORMATIE

Zondag 26 december 2023

Tijd  Van 11.00 - 17.00 uur
Taal Engels & Duits gesproken, Engelse ondertiteling
Duur 52 min.
Locatie Tuinzaal
Prijs Gratis
Bijzonderheden
De film is doorlopend te bezoeken.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien