Tijdens deze editie van Centraal Laat slaat het Centraal Museum de handen ineen met het leukste LHBTQI+ feest van Nederland: PANN. Ook praat kunstenaar Philipp Gufler met directeur Bart Rutten over zijn serie Quilts die nieuw te zien zijn in de kleine maar fijne tentoonstelling Andere Geschiedenis volgens Dirkje Kuik en Philipp Gufler. In zijn serie Quilts onderzoekt Gufler kunstenaars, het LHBTQI+ tijdschrift Der Freundin, schrijvers en verdwenen queer plekken. PANN neemt ondertussen het museumcafé over: zij brengen de beste klassiekers, pop- én dance-hits mee. Kom dansen met PANN!

Programma:

Locatie tijd activiteit
Museumcafé Centraal 17.00 - 21.00 uur PANN-feest (gratis te bezoeken)
Tuinzaal  18.00 - 18.45 uur Booklaunch Philipp Gufler: Quilt #01-#30 (gratis te bezoeken)
Utrecht Lokaal (expo 10) 17.00 - 21.00 uur Bezoek de tentoonstelling Andere Geschiedenis volgens Dirkje Kuik en Philipp Gufler
Gehele museum (exclusief de Refter, expo 2 en expo 3) 17.00 - 21.00 uur Bezoek onze tentoonstellingen in de avond

Koop je ticket voor Utrecht Lokaal en de rest van het museum online. Early Bird tickets zijn € 6,50, maar op = op. Regular tickets zijn € 11, zowel online als aan de kassa.

Koop tickets

Centraal Laat is gratis met We Are Public-pas en Museumkaart.
Meld je hier aan via Facebook.

Over Centraal Laat

Elke eerste donderdagavond van de maand zijn we geopend. Op deze avonden werken we samen met inspirerende lokale makers of culturele vaandeldragers. Of we presenteren zelf een kleiner programma vol kunst en cultuur, waarbij onze museumzalen tot ’s avonds geopend zijn. Verlies jezelf tot in de late uren in kunst, performances, muziek, lezingen en andere culturele happenings in en rond het gebouw.

Centraal Laat wordt mede mogelijk gemaakt door:

logo2'Van Baaren Stichting.jpg

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien