Speciaal voor onze gevelschermen maakte Han Hoogerbrugge het videokunstwerk Masks of Folly. Deze digitale animatie van een reeks maskers en aanverwante artifacten, toont een uitdrukking van de berusting en acceptatie van het leven en de menselijke aard. De zeven hoofdzonden zijn een terugkerend thema in Hoogerbrugges werk. Voor Masks of Folly plaatst hij de menselijke zonden in een hedendaagse context. De betekenis van de zonden, zoals jaloezie of hebzucht, zal nooit veranderen. De symbolen en beelden die deze hoofdzonden representeren, veranderen daarentegen met de tijd en context.

De video van Hoogerbrugge wordt vertoond tijdens De Ommuurde Stad in het Centraal Museum. Deze tentoonstelling heeft als onderwerp stadsverdediging, maar gaat daarbij ook in op onderliggende thema’s als de strijd tussen mensen en de verdediging tegen het kwaad. Ook in Hoogerbrugges werk komt het thema van goed en kwaad terug: de maskers in Masks of Folly schermen niet alleen de mens letterlijk af van de buitenwereld, maar de zonden waar ze voor staan symboliseren daarnaast het kwade of goede in de mens.

Speciaal voor onze gevelschermen maakte Han Hoogerbrugge het videokunstwerk Masks of Folly. Deze digitale animatie van een reeks maskers en aanverwante artifacten, toont een uitdrukking van de berusting en acceptatie van het leven en de menselijke aard. De zeven hoofdzonden zijn een terugkerend thema in Hoogerbrugges werk. Voor Masks of Folly plaatst hij de menselijke zonden in een hedendaagse context. De betekenis van de zonden, zoals jaloezie of hebzucht, zal nooit veranderen. De symbolen en beelden die deze hoofdzonden representeren, veranderen daarentegen met de tijd en context.

De video van Hoogerbrugge wordt vertoond tijdens De Ommuurde Stad in het Centraal Museum. Deze tentoonstelling heeft als onderwerp stadsverdediging, maar gaat daarbij ook in op onderliggende thema’s als de strijd tussen mensen en de verdediging tegen het kwaad. Ook in Hoogerbrugges werk komt het thema van goed en kwaad terug: de maskers in Masks of Folly schermen niet alleen de mens letterlijk af van de buitenwereld, maar de zonden waar ze voor staan symboliseren daarnaast het kwade of goede in de mens.

Collectie in deze tentoonstelling

Duurzame url

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.2448F127-8B95-4655-95A0-91D3CE83C7D5

Vragen?

Ziet u een fout? Of heeft u extra informatie over deze tentoonstelling? Laat het ons weten!